Strony: 1
Zwiadowca - Scout
Porady:
1. Gra zwiadowc± wymaga solidnego treningu. Poæwicz na serwerze dla 1 gracza, nim zaczniesz graæ na powa¿nie. Zwróæ szczególn± uwagê na naukê uników i celowania w ruchu.
2. Graj±c zwiadowc± nale¿y byæ nieustannie w ruchu. Profesja ta nie jest zbyt ¿ywotna. Jej jedyn± ochron± s± uniki i szybko¶æ. Biegaj, zygzakuj i skacz!
3. Staraj siê wykorzystywaæ podwójne skoki. Aby wykonaæ podwójny skok, nale¿y wyskoczyæ w powietrze i podczas lotu ponownie wcisn±æ spacjê. Podwójne skoki umo¿liwiaj± korzystanie z obiektów, na które nie maj± szans wskoczyæ inne klasy.
4. Graj±c zwiadowc± mo¿esz b±d¼ pêdziæ w kierunku punktu kontrolnego, b±d¼ te¿ polowaæ na innych graczy. Wariant pierwszy zak³ada dotarcie do punktu i unikanie ataków tak d³ugo, póki nie zostanie on zajêty. Potem zwiadowca najczê¶ciej ginie. Wariant drugi wymaga sporego do¶wiadczenia i treningu. Je¿eli nie bêdzie wystarczaj±co sprytny i ruchliwy, inni gracze z ³atwo¶ci± ciê pokonaj±, gdy siê do nich zbli¿ysz.
5. Do¶wiadczony zwiadowca jest bardzo skuteczny przeciwko strzelaj±cemu minigunowi, który znajduje siê na otwartej przestrzeni i w niezbyt duzej odleg³o¶ci. Przy takim ataku korzystaj ze strzelby lub kija bejsbolowego. Nim minigun obróci siê w twoim kierunku, zdo³asz mu zadaæ kilka ciosów.
6. Spróbuj organizowaæ grupy zwiadowców. Jest to co¶, z czym poradz± sobie tylko dobrze zorganizowani defensorzy.
Antyporady:
1. Najskuteczniejszym sposobem na zabezpieczenie punktu kontrolnego przed zwiadowc±, jest wyposa¿enie go w wie¿yczkê. Je¶li wróg bêdzie korzysta³ z wielu zwiadowców jednocze¶nie, warto korzystaæ z kilku wie¿yczek jednocze¶nie.
2. Zwiadowca jest szybki i trudno w niego trafiæ. W walce z nim najlepiej sprawdza siê miotacz p³omieni. Oczywi¶cie przewaga miotacza ro¶nie w pomieszczeniach, gdzie zwiadowca nie mo¿e w pe³ni wykorzystaæ swoich atutów. Dodatkowym atutem miotacza jest to, i¿ podpalenie wroga nie wymaga dok³adnego trafienia.
3. Inn± jednostk±, która potrafi stosunkowo ³atwo powstrzymaæ zwiadowcê jest do¶wiadczony i dobrze ustawiony minigun (musi byæ daleko i mieæ zwiadowcê przed sob±). Minigun podobnie jak miotacz, strzela z pewnym rozrzutem. Ogranicza on pole uniku zwiadowcy i zwiêksza szansê na zranienie go.
Okrzyki
z Dubeltówk±/Si³± Natury:
- uderza siê po pupie niczym d¿okej uje¿d¿aj±cy konia i wo³a:
- "Whoooo!"
- "Whoo hoo hoo!"
- "Dat's what I'm talking about! (O tym w³a¶nie mówiê!)
z Pistoletem:
- biega w miejscu sprawdzaj±c puls na szyi oraz udaje, ¿e patrzy na zegarek i wo³a:
- "I'm runnin' circles around ya!" (W kó³ko biegam wokó³ ciebie!)
- "I'm not even winded!" (Nawet siê nie zmacha³em!)
- "Alright, I feel good." (Dobra, czujê siê ¶wietnie.)
z Kijem:
- rozwiera rêce w ge¶cie wy¿szo¶ci po czym pokazuje przeciwnikowi swoje miejsce, ze s³owami:
- "Hey, knucklehead, i'm talking ta you! Bonk!" (Hej, pó³g³owku, do ciebie mówiê! £up!
- "Yeah, why don't you come over and say that to my face, tough guy! Bonk!" (Ta, czemu tu nie podejdziesz i nie powiesz mi tego w twarz, twardzielu? £up!)
- "Who wants some-a this? Bonk!" (Kto chce trochê tego? £up!)
- "Bonk!" (£up/Jebut!)
z Piaskunem:
- wskazuje w niebo i przygotowuje siê do uderzenia, które zabija przeciwnika w pobli¿u.
¯o³nierz - Soldier
Cechy:
1. 200 punktów ¿ycia
2. Broñ umo¿liwiaj±ca zadanie du¿ych obra¿eñ na spory dystans
Uzbrojenie:
[1] Wyrzutnia rakiet (g³ówne)
G³ówn± broni± ¿o³nierza jest wyrzutnia rakiet. Wystrzeliwuje rakiety niekierowane o du¿ym zasiêgu i sporej sile ra¿enia (2-3 rakiety do unicestwienia miniguna). Dysponuje czterema rakietami, które mo¿na wystrzeliæ bez prze³adowania.
[2] Strzelba (pomocnicze)
Strzelba znajduj±ca siê na wyposa¿eniu ¯o³nierza nie nale¿y do zbyt imponuj±cych. Dysponuje niewielkim zasiêgiem i wymaga prze³adowania.
[3] Saperka (walka wrêcz)
Saperka jest skuteczna wy³±cznie w bezpo¶rednim starciu. Umo¿liwia stosunkowo szybkie uporanie siê z wiêkszo¶ci± wrogów.
Broñ do odblokowania i zdobycia podczas gry:
Direct Hit (Celny Strza³)
- rakiety s± o 80% szybsze,
- rakiety s± o 25% mocniejsze,
- gwarantuje strza³y minikrytyczne na cele wystrzelone w powietrze,
- pole ra¿enia jest o 70% mniejsze,
Gunboats (Kanonierki)
- o 60% mniejsze obra¿enia od rakietowych skoków,
Equalizer (Wyrównywacz)
- obra¿enia i prêdko¶æ zwiêkszaj± siê wraz z odnoszeniem ran,
- blokuje leczenie, gdy jest w u¿yciu ,
Buff Banner (Sztandar Chwa³y)
- po wype³nieniu paska furii i u¿yciu tr±bki, ty i twoi towarzysze otrzymujecie obra¿enia minikrytyczne na
10 sekund,
Pain Train (Poci±g Bólu)
- przejmujesz punkt kontrolny 2 razy szybciej,
- otrzymujesz 10% wiêcej obra¿eñ od pocisków,
Przeznaczenie:
G³ównym zadaniem tej klasy jest rozbijanie „bunkrów” na odleg³o¶æ i tamowanie szturmów wroga. Niektórzy gracze wykorzystuj± j± tak¿e do regularnej walki na dystans. Wyrzutnia ¿o³nierza bywa niezast±piona, gdy trzeba szybko zlikwidowaæ snajpera lub przystopowaæ jednostki wroga przy ich punkcie wyj¶ciowym.
Porady:
1. Gra ¿o³nierzem wymaga sporej koncentracji podczas ostrza³u. Nale¿y uwa¿aæ na ataki szpiegów.
2. Je¶li poruszasz siê po niepewnym terenie, b±d¼ gotowy na otwarcie ognia ze strzelby. Wyrzutnia rzadko zdaje egzamin w bezpo¶rednim zwarciu.
3. ¯o³nierz jest ³atwym celem w krótkim dystansie. Unikaj walk w zwarciu. Atakuj z odleg³o¶ci. Najlepiej zza pleców walcz±cych kolegów.
4. Staraj siê byæ ci±gle w ruchu. Po¶wiêæ chwilê na naukê strzelania w biegu. Rakieta leci dok³adnie tam, gdzie wska¿esz celownikiem w chwili jej wystrzelenia. Aby zwiêkszyæ swoje szanse na prze¿ycie, naucz siê strzelaæ podczas ruchu w bok lub ze skoku. Po prostu przesuwaj siê od przeszkody do przeszkody lub na boki i wystrzeliwuj rakiety do po¿±danej lokacji. Trening najlepiej zacz±æ od wybrania konkretnego punktu na mapie (np. okna lub napisu). Nastêpnie wci¶nij klawisz ruchu w bok i staraj siê trafiæ w obrany cel. Musisz w tym celu wcisn±æ LPM, kiedy celownik bêdzie w wybranym przez ciebie miejscu. Gdy uda ci siê opanowaæ tê sztukê wzglêdem jednego kierunku, nale¿y spróbowaæ kolejny, zygzakowanie i skoki. Pamiêtaj o tym, i¿ ruch postaci wymaga korygowania pozycji celownika (musi wci±¿ byæ na celu). Je¶li chcesz wystrzeliæ rakietê natychmiast po wyj¶ciu zza przeszkody, ustaw najpierw celownik w po¿±danym kierunku (bazuj±c na pamiêci i wyczuciu) i oddaj salwê jak tylko siê ods³onisz. Im mniej ciê widaæ, tym d³u¿ej po¿yjesz!
5. Uwaga! Staraj siê nie prowadziæ ostrza³u stoj±c w miejscu. To pewna ¶mieræ.
Antyporady:
1. Rakiet mo¿na ³atwo unikaæ za pomoc± ruchów w lewo i w prawo. Wymaga to jedynie obserwacji ich toru lotu.
2. Je¿eli bêdziesz mia³ problem z dobrze graj±cym ¿o³nierzem, spróbuj go zlikwidowaæ za pomoc± snajpera, innego ¿o³nierza lub szpiega.Szpieg mo¿e wykorzystaæ moment wzmo¿onej koncentracji na walce z celowo wystawiaj±cymi siê na ostrza³ jednostkami.
Okrzyk
Z wyrzutni± rakiet:
- Kpi±co salutuje z palcami z³o¿onymi w literê L (od s³owa Loser - Przegrany) ze s³owami:
- "Maggots!" (£achudry!)
- "Cuh-ribbed!"
- "Leeeeft-HUT!" (Lewo zwrot!)
Z Celnym Strza³em:
- Uderza siê piê¶ciami po klatce piersiowej i krzyczy podobnie do Tarzana
Ze Strzelb±:
-Wystrzeliwuje kilka naboi ze strzelby, staje na baczno¶æ salutuj±c i wo³a: "Booyah!"
Ze Sztandarem Chwa³y:
- ¿ongluje dodatkow± rakiet± i granatami oraz:
- wo³a "Screamin' Eagles!"
- zanosi siê maniakalnym ¶miechem
Z saperk± lub Poci±giem Bólu:
- Krzyczy i uderza siê saperk± po he³mie
Z Wyrównywaczem:
- Wyrzuca Wyrównywacz, strzela ko¶ciami w palcach, wyci±ga granat ze swojego pasa i detonuje siê, zabijaj±c wrogów w pewniej odleg³o¶ci od niego
Miotacz ognia - Pyro
Cechy:
1. 175 punktów ¿ycia
2. Broñ umo¿liwiaj±ca zadanie ogromnych obra¿eñ na krótki dystan
Uzbrojenie:
[1] Miotacz ognia (g³ówne)
G³ówn± broni± miotacza jest miotacz ognia. Umo¿liwia on podpalanie jednostek znajduj±cych siê w niewielkiej odleg³o¶ci. Ogieñ zanika po kilku sekundach. Aby przy¶pieszyæ zgon wroga warto przytrzymaæ go w ogniu przez przynajmniej 2 sekundy.
[2] Rêcznie prze³adowywana strzelba (pomocnicze)
Strzelba miotacza wymaga prze³adowania po ka¿dym strzale. Dysponuje du¿± si³± ognia w ma³ym i ¶rednim dystansie, ale i sporym rozrzutem.
[3] Topór (walka wrêcz)
W ramach pewnej przewrotno¶ci, miotacz dysponuje stra¿ackim toporem. Jego warto¶æ bojowa jest identyczna, jak w przypadku podobnych broni innych profesji.
Broñ do odblokowania i zdobycia podczas gry:
Backburner (Opiekacz)
- +15% obra¿eñ
- 100% szansy na obra¿enia krytyczne podczas ataku od ty³u
- Brak sprê¿onego powietrza
Flare Gun (Pistolet sygna³owy)
- Broñ krótkiego, ¶redniego i dalekiego zasiêgu
- Pojemno¶æ magazynka: 1
- Liczba naboi w zapasie: 16
- Obra¿enia:
Po trafieniu: 30 (krytyczne: 90)
Po podpaleniu: 5-6/s przez 10 sekund
Flary zadaj± obra¿enia mini-krytyczne przy trafieniu w cel na ¶rednim zasiêgu
Flary zadaj± obra¿enia krytyczne przy trafieniu w cel na dalekim zasiêgu
Axtinguisher (Gasitopór)
- 100% szansy na trafienie krytyczne, gdy wróg jest podpalony
- -50% obra¿eñ, gdy wróg jest niepodpalony
- Brak losowych obra¿eñ krytycznych
Homewrecker (Burzyciel)
- Podwójne obra¿enia przeciwko konstrukcjom
- Obra¿enia niszcz± sapery
- -25% obra¿eñ przeciwko graczom
Przeznaczenie:
G³ównym zadaniem tej klasy jest czyszczenie pomieszczeñ i obszarów o du¿ym natê¿eniu jednostek wroga.
Porady:
1. Miotacz jest podatny na ataki, gdy przemieszcza siê na otwartym terenie. Nale¿y zachowaæ wtedy szczególn± czujno¶æ.
2. Je¶li wiesz, ¿e w pomieszczeniu czai siê wróg, wchod¼ do niego z zapalonym p³omieniem. Zwiêkszysz szansê na podpalenie go.
3. Miotacze przydaj± siê tam, gdzie jest wielu wrogów. Staraj siê, by salwa by³a rozproszona. Umo¿liwi to podpalenie nawet kilku jednostek w tym samym czasie.
4. Najskuteczniejsz± taktyk± w przypadku miotacza jest szar¿a. Po prostu biegnij na wroga, staraj±c siê go podpaliæ. Wielu graczy spanikuje w takiej sytuacji i np. zaklinuje siê na czym¶ podczas próby ucieczki.
5. Je¶li wróg oka¿e siê zbyt szybki lepiej jest zaniechaæ ataku i wycofaæ siê. W przeciwnym razie mo¿na zgin±æ od ostrza³u zwrotnego.
6. Dobr± taktyk± jest tak¿e czajenie siê w rogach i innych zakamarkach. Mo¿na w ten sposób spaliæ wielu niczego nie spodziewaj±cych siê wrogów.
7. Miotacz jest bardzo skuteczny przeciwko prowadz±cym ostrza³ minigunom i zajêtym celowaniem snajperom. Musisz ich tylko zaj¶æ od ty³u lub od boku.
8. Podpalaj ka¿d± napotkan± postaæ. Twoim sojusznikom nic siê nie stanie, nieco inaczej bêdzie ze szpiegami, którzy podpalenie mog± przyp³aciæ nawet ¿yciem.
Antyporady:
1. Miotacz szturmuj±cy p³omieniem musi skupiæ siê na konkretnej jednostce lub grupie jednostek. Jest to szansa dla innych jednostek i snajperów. Zazwyczaj gracz kieruj±cy miotaczem nie ogl±da siê za siebie tylko próbuje podpaliæ wrogów. Warto to wykorzystaæ do zaatakowania go z boku lub od ty³u.
2. Miotacz jest ma³o skuteczny w dystansie. Je¶li wróg próbuje ciê podpaliæ, cofaj siê i strzelaj do niego ze swojej g³ównej lub krótkodystansowej broni.
3. Je¿eli grasz zwiadowc±, a wróg próbuje ciê podpaliæ, wykorzystaj swoj± zwrotno¶æ i skoczno¶æ, by unikaæ ognia i zabij go strza³ami ze strzelby.
4. Uwa¿aj na rogi i zakamarki. Je¶li grasz grenadierem, to obrzucaj je granatami dla w³asnego bezpieczeñstwa.
5. Unikaj miotaczy, je¶li bêdziesz gra³ szpiegiem. Mo¿esz nie prze¿yæ profilaktycznego podpalenia.
Okrzyk
Z miotaczem ognia lub Opiekaczem:
- Podrzuca triumfalnie miotaczem nad g³ow±, rechocz±c
Ze strzelb± lub Pistoletem sygna³owym:
- Na³adowuje siê i wykonuje rêkoma ognistego hadoukena na wzór z gry Street Fighter (trafienie gwarantuje jego natychmiastow± ¶mieræ przeciwnika)
Z Toporem, Gasitoporem lub Burzycielem:
- Gra, jakby to by³a gitara
Grenadier - Demoman
Cechy:
1. 175 punktów ¿ycia
2. Broñ umo¿liwiaj±ca miotanie granatów na ¶redni dystans i zastanawianie pu³apek
Uzbrojenie:
[1] Granatnik (g³ówne)
G³ówn± broni± grenadiera jest granatnik. Umo¿liwia on ra¿enie celów za pomoc± granatów.
[2] Granatnik minuj±cy (pomocnicze)
Granatnik minuj±cy umo¿liwia rozstawianie przylepnych min, które mo¿na zdetonowaæ za pomoc± PPM.
[3] Butelka Whiskey (walka wrêcz)
Butelka Whiskey zdradza ma³y problem grenadiera. Tak czy siak, potrafi on za jej pomoc± zrobiæ powa¿ne kuku wrogowi znajduj±cemu siê w bezpo¶rednim dystansie.
Broñ do odblokowania i zdobycia podczas gry:
Scottish Resistance (Szkocki Opór)
- detonuje bomby samoprzylepne w pobli¿u celownika
- niszczy bomby samoprzylepne przeciwnika
- +50% amunicji w zapasie
- +6 do limitu pod³o¿onych bomb
- 0,4 s wolniejsze podk³adanie bomb
Chargin' Targe (Tarcza Szar¿y)
- strza³ drugorzêdny powoduje szar¿ê z wielk± prêdko¶ci±
- +50% odporno¶ci od ognia
- +40% odporno¶ci od obra¿eñ od eksplozji
Eyelander (Wyszczerbiec)
- du¿y zasiêg broni
- zwiêksza prêdko¶æ i maksymalne zdrowie z ka¿d± ¶ciêt± g³ow±
- brak losowych krytyków
- -25 maksymalnego zdrowia
Pain Train (Poci±g Bólu)
- przejmujesz punkt kontrolny 2 razy szybciej
- +10% obra¿eñ od pocisków
Scotsman's Skullcutter (Czerepo³amacz Szkota)
- +20% zadawanych obra¿eñ
- -15% prêdko¶ci gracza
Przeznaczenie:
Jest to typowa jednostka ofensywna. Zazwyczaj dzia³a w drugiej linii, pe³ni±c rolê wsparcia artyleryjskiego. Dziêki przylepnym minom, mo¿na jej tak¿e u¿ywaæ jako jednostki obronnej, minuj±cej wej¶cia do pomieszczeñ z punktami kontrolnymi. Do¶wiadczeni gracze mog± te¿ za jej pomoc± walczyæ w pierwszej linii, likwiduj±c wrogów poprzez bezpo¶rednie trafienia granatem.
Porady:
1. Pamiêtaj o tym, ¿e grenadier nie dysponuje ¿adn± broni± o du¿ej skuteczno¶ci w krótkim dystansie. Istniej± trzy sposoby na pokonanie wrogów, którzy atakuj± ciê np. ze strzelb± w rêku. Sposób pierwszy to bezpo¶rednie trafienie granatem. Skutkuje szczególnie przy niewielkich odleg³o¶ciach. Wystarczy wycelowaæ we wroga i wystrzeliæ granat. Sposób drugi to rzucanie granatów przed wrogiem, tak by wybucha³y rani±c go podczas ruchu. Sposób ostatni to b³yskawiczne rzucenie miny pod nogi wroga lub tu¿ przed nim i detonowanie jej (trzeba to zrobiæ naprawdê szybko), gdy wróg znajdzie siê w pobli¿u.
2. W przypadku grenadiera wysoce przydatny jest przycisk szybkiej zmiany broni (domy¶lnie Q). Umo¿liwia szybkie prze³±czenie siê pomiêdzy granatnikiem, a granatnikiem minuj±cym.
3. Postaraj siê wyspecjalizowaæ w obu stylach walki. W zale¿no¶ci od sytuacji, pos³uguj siê albo granatnikiem, albo minami. Je¶li zdecydujesz siê walczyæ za pomoc± granatnika, potrenuj trafianie wrogów w krótkim i ¶rednim dystansie. Szczególnie przydatnym manewrem jest tutaj cofanie siê do ty³u. W przypadku gry minami, poæwicz b³yskawiczne rzucanie min pod nogi wroga. Pamiêtaj o tym, i¿ miny musz± byæ detonowane, gdy wróg znajdzie siê w pobli¿u. W przypadku po¶cigu bêdziesz musia³ wcisn±æ PPM niemal natychmiast po umieszczeniu miny.
4. Mo¿esz te¿ u¿yæ min do realizacji funkcji obronnej. Najskuteczniejsz± taktyk± jest zaminowanie wej¶cia do pomieszczenia i ukrycie siê w miejscu, które zapewni widok na atakowane miejsce i znacznie ograniczy mo¿liwo¶æ ataku twojej osoby. Unikaj czekania na specjalne okazje. Detonuj miny, gdy w ich zasiêgu znajdzie siê wróg. Po detonacji natychmiast wystrzel nowe.
Antyporady:
1. Grenadier nie dysponuje ¿adn± broni±, której ³atwo mo¿na by³oby u¿yæ w krótkim lub ¶rednim dystansie. Pos³ugiwanie siê granatami i minami wymaga sporo wprawy i do¶wiadczenia. Najskuteczniejszym sposobem na pokonanie grenadiera jest naciskanie go w zwarciu. Je¶li siê wycofa i bêdzie próbowa³ rzucaæ pod nogi miny lub granaty, zatrzymaj siê i spróbuj go zastrzeliæ. Je¶li spanikuje i nie trafi ciê, zdobêdziesz ³atwego fraga. Taktyka ta jest skuteczna szczególnie, gdy grasz miotaczem ognia.
2. Je¶li nie wiesz, gdzie znajduje siê grenadier wroga, obserwuj tor lotu granatów. Nastêpnie odwróæ go w wyobra¼ni. W ten sposób ³atwo go namierzysz.
3. Uzbrojone miny mo¿na przesun±æ, strzelaj±c w nie.
Okrzyk
z Granatnikiem:
- obna¿a karteczkê z u¶miechniêt± bu¼k± spod kamizelki i krzyczy "KA-BOOM!"
z Wyrzutni± bomb samoprzylepnych:
- obraca siê wokó³, uderza siê dwa razy w pier¶ i pokazuje palcami znak V (jest to oznaczenie, ¿e osoba jest uzbrojona)
z Butelk±/color]
- bierze porz±dnego ³yka z butelki i wo³a "Cheers, mate!" (Zdrowie, go¶ciu!), po czym beka
[color=#3366FF]ze Szkockim Oporem:
- odwraca siê o 180 stopni i trzêsie ty³kiem
z Wyszczerbcem:
- nadgarstkiem obraca miecz w ko³o, a nastêpnie wykonuje machniêcie nim poziomo na wysoko¶ci g³owy, zabijaj±c przy tym przeciwnika
Gruby - Heavy [Weapons Guy]
Cechy:
1. Ilo¶æ punktów ¿ycia: maksymalnie - 300
po zjedzeniu Tabliczki Ladyczeko: 350 (przez 30 sekund)
ÃœberCharge - 450
2.Prêdko¶æ: normalna: 77%
podczas rozkrêcania Miniguna: 38%
Uzbrojenie:
[1] Minigun (Sasza)
Broñ krótkiego/¶redniego zasiêgu o pojemno¶ci magazynku: 200
[2] Shotgun (Strzelba)
Broñ krótkiego i ¶redniego zasiêgu o pojemno¶æ magazynka: 6, liczbie naboi w zapasie: 32, liczbie ¶rutu w
jednym strzale: 10
[3] Fists (Piê¶ci)
Broñ krótkiego zasiêgu
Broñ do odblokowania podczas gry:
Natascha (Natasza)
- Spowalnia cel przy trafieniu
- -25% zadawanych obra¿eñ
Sandvich (Kanapka)
- po zjedzeniu leczy 300 punktów ¿ycia w ci±gu 4 sekund
K.G.B. [Killing Gloves of Boxing] (Zabójcze Rêkawice Bokserskie)
- po zabiciu przez 5 sekund zadawne obra¿enia bed± krytycznymi
- -20% prêdko¶ci uderzenia
Offline
Strony: 1